ARA

Pääsen kirjautumaan Katso-tunnisteellani ARA-asiointiin, mutta en saa näkyviin ARA-yhteisöä, jonka talousasioita tilitoimistossa hoidan. Miten saan yhteisön näkyviin? 24.10.2017 13.43

Ongelma liittynee Katso-valtuutuksiin tai roolien valintaan. Ensimmäiseksi täytyy varmistaa, että ARA-yhteisön Katso-pääkäyttäjä on ottanut Katso-palvelussa (yritys.tunnistus.fi) ARAn palvelut käyttöön (ohje ARAn sivuilla). Sen jälkeen täytyy varmistaa, että ARA-yhteisön Katso-pääkäyttäjä on tehnyt valtuutuksen yhteisön tietoihin (ohje: Katso-ohjeet asianhoitajan (esim. tilitoimiston) valtuuttamiseksi) ja antanut Sinulle tarvittavan ARAn Katso-roolin.

Näiden toimenpiteiden jälkeen Katso-tunnuksella pitäisi päästä ARA-yhteisön tietoihin. Jos em. toimenpiteet on jo tehty eikä Katso-kirjautumisen jälkeen tule valittavaksi ko. ARA-yhteisöä, pyydämme ottamaan yhteyttä Katso-käyttäjätukeen asian selvittämiseksi (www.vero.fi/katso).

Jos valtuutus tehdään useaan ARA-yhteisöön, kirjautuessasi avautuu valikko yhteisöistä, joiden tietoihin olet valtuutettu. Yhteisövalintaa voi vaihtaa myös sivun yläreunassa olevasta valikosta.